top of page

Căutare

Search Results

13 articole găsite pentru ""

  • Photography. Work in progress

    Expoziție colectivă a absolvenților școlii de fotografie CdRF Un fotograf este constant “a work in progress”. Cu cât vezi mai multă imagine, cu atât ai mai multe idei. Cu cât mergi mai des la fotografiat, cu atât devii mai priceput. Cu cât ieși mai mult din zona de confort, cu atât te dezvolți. Acestea sunt mesajele profesorilor CdRF și în cele ce urmează veți vedea o selecție aproape nedrept de mică din lucrările realizate de Daniela, Andreea, cele două Diane, Marius, Nina, Ștefan, Raluca și Mari, primii noștri absolvenți ai cursului de fotografie. Daniela Braikoff (n. 1969) se simte în largul ei în fotografia de peisaj și de călătorie. În general alege să nu încadreze omul în imaginile pe care le face, atmosfera surprinsă de Daniela fiind deseori una melancolică și spectrală. Andreea Budăi (n. 1992) este un viitor fotograf de produs. Pe parcursul școlii de fotografie ne-a demonstrat o sensibilitate aparte față de arte, fiind interesată să aducă o multidisciplinaritate informațională în cadrele ei, astfel încât într-o fotografie cu un cocktail găsim referințe din pictură, din sculptură și din literatură. Marinela Butică (n. 1985) vede lumea prin detaliile care o compun. Se joacă cu spațiul, cu perspectivele și cu trăirile umane. Chiar dacă nu îl vezi în imagine, omul este prezent în fiecare fotografie de-a Marinelei. Pentru Nina Cepraga (n. 1997) fotografia este poezie. În lucrările Ninei vom descoperi auto-ironie, delicatețe și ritm; și în toate vom vedea o bucățică de Nina. Raluca Cioroi (n. 2001) îmbină performance-ul cu artele vizuale, fiind interesată de granițele mai multor stiluri de exprimare artistică. Fotografia ei se joacă cu frecvențele spațiale joase pentru a ne provoca percepția să adauge detaliile neclare. Diana Grunt (n. 1990) gândește în proiecte fotografice cărora li se dedică cu meticulozitate și atenție. Interesată de experiment în fotografie, ea testează și jonglează cu mijloace tehnice diferite și cu încadrări aparte, totul pentru a-i reda privitorului emoția pe care ea vrea să o surprindă prin imagine. Diana Păroiu (n. 1989) se joacă cu perspectivele și cu fotografia tipică orașului, imaginile ei fiind deseori reflexii care arată punctele de întâlnire dintre urban și natură. Marius Raiu (n. 1993) abordează fotografia precum un limbaj de programare. Este adeptul minimalismului în imagine și este compozițional impecabil, reușind  să ordoneze chiar și cea mai haotică scenă a Bucureștiului. Ștefan Trăsnea (n. 1973) este atent la texturi, la acțiune, la detaliile de pe margini, la culori și la perspectivă. La prima vedere ai spune că face fotografie de stradă, dar imaginile lui sunt mult mai mult de atât, fiecare element pe care a ales să-l lase în cadru având povestea sa.

  • CdRF Meeting Point, 26 - 28 aprilie 2024

    CdRF devine locul de întâlnire pentru zece curatori de renume care vor luat contact cu fotografia românească și îi vor cunoaște unii dintre cei mai reprezentativi fotografi într-un eveniment unic. Se anunță un weekend plin. Vineri de la ora 18.00 - vernisajele expozițiilor semnate Ioana Moldovan și PAC, sâmbătă de la 12.00 - prezentare de portofolii, duminică - socializare. Chiar se întâmplă și am reușit să aliniem niște planete, nu puține și mulțumim Rezo Agency pentru sprijin. Cei zece curatori sunt: Barbara Čeferin, Natan Dvir, Sára Jeleňová, Weronika Kobylińska, Jenny Lindhe, Wiktoria Michalkiewicz, Arianna Rinaldo, Marta Szymanska, István Virágvölgyi, Jessica Williams. Barbara Čeferin Barbara Čeferin este proprietara Galerija Fotografija, pe care o și conduce, și membru al comitetului de organizare și curatorial al Kranj Foto Fest. În ultimii 18 ani, Barbara a organizat peste 150 de expoziții ale artiștilor sloveni și străini în Galerija Fotografija, precum și în alte locații din Slovenia și din străinătate. În 2018, sub îndrumarea ei, la Târgul de Carte Slovenă a deschis o secțiune specială pentru cărți de fotografie numită Fotocona. În 2022, Galerija Fotografija a fost unul dintre fondatorii ETC. Revista, dedicată prezentării producției artistice actuale din Marea Baltică până în Balcani. Natan Dvir Natan Dvir este educator și fotograf documentar conceptual care se concentrează pe aspectele umane ale problemelor culturale, sociale și politice. A absolvit un MBA la Universitatea din Tel Aviv și Masteratul în fotografie de la Școala de Arte Vizuale (NY), după care a devenit membru adjunct al facultății la Centrul Internațional de Fotografie (ICP). Sára Jeleňová Sára Jeleňová lucrează în prezent în echipa curatorială a festivalului de fotografie contemporană și new media OFF Bratislava. Este, de asemenea, curator și coordonator de expoziții în Galeria FOG. Munca ei este adânc înrădăcinată în pasiunea pentru fotografia contemporană, cu accent pe sprijinirea noilor talente și a abordărilor vizuale inovatoare. Abordarea ei privind curatoriatul pune accent pe dialogul cultural și explorarea diverselor expresii artistice, reflectând angajamentul lui Sara de a îmbogăți comunitatea fotografică atât la nivel local, cât și internațional. Weronika Kobylińska Dr. Weronika Kobylińska, președinta Fundației pentru Arheologia Fotografiei din Varșovia, este istoric de artă, curatoare și profesoară la Școala Națională de Film, Televiziune și Teatru din Łódź. Ea coordonează filiala poloneză a rețelei internaționale de cercetare Ars Graphica. A doua ei carte, axată pe fotografia poloneză („Filmul de avangardă”), a fost nominalizată la Premiul J. Długosz (2022). Jenny Lindhe Jenny Lindhe lucrează ca artistă și curatoare, absolventă a Școalii de Fotografie, Universitatea Göteborg. Conduce departamentul de expoziții al Landskrona Art Hall & Museum / Landskrona Foto. Este, de asemenea, fondatoarea și organizatoarea premiului de carte Landskrona Foto & Breadfield Dummy Award și editorul Breadfield Press. Wiktoria Michalkiewicz Dr. Wiktoria Michałkiewicz este un specialist interdisciplinar cu o pasiune profundă pentru povești, managementul talentelor, jurnalism și fotografie. Operând din mai multe hub-uri globale din Varșovia (Polonia), Stockholm (Suedia) și Lisabona (Portugalia), Dr. Michałkiewicz face legătura între culturi și perspective, conectând artiștii cu oportunități din întreaga lume. Dr. Michałkiewicz a jucat un rol esențial în extinderea Fotografiska Stockholm la Tallinn și New York, ca parte a Fotografiska International. Arianna Rinaldo Arianna Rinaldo este o profesionistă independentă care lucrează cu fotografia într-o gamă largă. Din 2012 până în 2021 a fost director artistic al Cortona On The Move, festival internațional de narațiune vizuală. Din 2016 este curatoare de fotografie la PhEST, un festival de fotografie și arte contemporane din Puglia. Face parte din comitetul de selecție al diferitelor instituții, printre care Premiul Leica Oskar Barnack, Jurnalul Britanic de Fotografie „Ones to Watch” și Premiul Deutsche Börse Photography Foundation. Marta Szymanska Marta Szymanska este curatoare de fotografie din Polonia. A co-fondat Fotofestiwal - Festivalul Internațional de Fotografie din Lodz din 2005 și este membră a colectivului curatorial responsabil de programul festivalului. A fost vicedirector al Fundației pentru Arheologia Fotografiei, care se ocupă cu păstrarea, dezvoltarea și promovarea arhivelor fotografilor polonezi. Experiența ei curatorială include și cooperarea cu Muzeul de Artă din Lodz, Polonia; Luna fotografiei în Minsk, Belarus; Festivalul de film CinEast Central and Eastern din Luxemburg și altele. István Virágvölgyi Din 2014 lucrează ca curator al Centrului de Fotografie Contemporană Robert Capa, iar din 2023 este și director artistic; este secretar al Marelui Premiu Capa Ungaria și editor al blogului Weekly Fortepan. Din 2016 este consilier cultural al Arhiabei din Pannonhalma, din 2018 editor voluntar al arhivei foto digitale Fortepan, din 2021 membru al consiliului de administrație al Bursei de fotografie József Pécsi pentru tineri artiști. Jessica Williams Jessica Williams este o artistă conceptuală, curatoare, editoare și educatoare a cărei vastă practică se bazează pe actul de a vedea. Lucrările ei, adesea colective și colaborative, abordează teme incomode și complexe care ne afectează pe toți, inclusiv apartenența și criza climatică. Publishing-ul, fotografia, textul și noile media sunt adesea combinate pentru a produce opere de artă intime, stratificate și viscerale. — Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziția Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării. Proiect cultural co-finanţat de Administrația Fondului Cultural Național.

  • Curs Autoportret / „Why is art so sad?”

    Pe 20 iunie lansăm un curs intensiv de autoportret ținut de Daniela Groza. Pe parcursul celor 36 de ore împărțite 9 sesiuni te vei întâlni cu tine prin prisma filtrului de fericire personală. Vei redescoperi ce-ți oferă bucurie prin joc, prin amintirea plăcerilor din copilărie și prin a te lăsa să te vulnerabilizezi. Autoportretul este mult mai mult decât un selfie. Vorbește despre tine – cine ești, cum te simți, ce vrei să le comunici celorlalți. Este mai ușor să faci un autoportret în care să-ți arăți angoasele decât un autoportret în care să ai vulnerabilitatea de a-ți arăta mulțumirea și fericirea. Despre Daniela Groza pe scurt În vara anului 2020 Daniela Groza a participat la un atelier de fotografie inițiat de fotografa americană Jennifer McClure care se specializează în tehnica de autoreprezentare. Printr-o serie de autoportrete realizate în cadrul atelierului Daniela și-a redefinit dragostea față de puterea imaginii ca mijloc de expresie în cadrul comunității de activiști queer din România căreia i s-a alăturat prin acest exercițiu constant de vizibilitate. Astfel a identificat o lipsă în domeniul artei fotografice - lipsa umorului și fericirii în artele vizuale, o lipsă pe care acum încearcă să o umple prin imaginile și atelierele sale, în scopul reîntregirii și redefinirii imaginii persoanelor queer, având în vedere faptul că adeseori această comunitate este definită din afară într-o lumină săracă în compasiune sau veridicitate. Seria de autoportrete pe film, realizată la început singură apoi împreună cu soția sa, (danielagroza.com/queer-joy) creează o atmosferă utopică și totodată cât se poate de reală - viața așa cum este, în momente de repaos, în momente când libertatea este palpabilă și dorința de a-și spune propria poveste în afara unor distorsiuni homofobe devine vie. Alte detalii Perioada: 20 iunie – 7 iulie 2024 Unde: CdRF (str. Popa Tatu, 68, București). Două sesiuni presupun ieșirea din spațiul din curs (în Cișmigiu și în Obor). Nu sunt necesare cunoștințe anterioare de fotografie; mai degrabă este necesară o pasiune pentru imagine indiferent că fotografiezi cu un aparat de fotografiat sau cu telefonul. Mai multe detalii și înscrieri aici.

  • Vernisaj #mili-eu: Ileana, bunica domnului B.

    Vă invităm, la o seară împreună cu prieteni, cu fotografie, cu zumzet în data de 8 decembrie, orele 19. De data asta este vorba despre o expoziție fotografică, dar nu numai, întâmplătoare, dar nu chiar. Urmează să organizăm expoziția Cristinei Irian. Cristina face parte din echipa de profesori CdRF, dar este și curator și research-based artist. Proiectele sale, în general, se bazează pe munca cu arhive foto, colecții și materiale multimedia. Greu să prezicem ce ne va aduce seara, așa că vă invităm să aflăm împreună. Dar hai să vă spunem un pic (dar nu prea mult) despre expoziția #mili-eu: Ileana, bunica domnului B. Fotografie de familie țesută în milieu. Scopul acestui demers experimental îl constituie încercarea de a înțelege și de a exemplifica modul în care obiecte personale fragile sunt și pot fi folosite pentru a comunica, a păstra amintiri și a provoca narațiuni vizuale în contexte interpersonale. Ideea de fotografie de familie țesută în milieu a pornit de la un proiect despre lucrul de mână practicat de femei din Romania, în secolul trecut, în special producția domestică de milieuri croșetate, fotografii de familie și locul acestor obiecte în spațiul privat, astăzi. Cuvântul fost înregistrat de Dicţionarul limbii române, în volumul VI, Litera M (1965-1968), fără citate şi doar în forma milieu (Zafiu, 2013 https://dilemaveche.ro/sectiune/editoriale-si-opinii/tilc-show/mileu-600065.html), dar apare ca fiind utilizat în documente comerciale de pe teritoriul României încă din anii 1940. Milieul are așadar o funcție de ornament, dar și de protecție a obiectelor din spațiul domestic. Așa că pe 8 decembrie, ora 19.00, ne dăm întâlnire la Is This Art Gallery (Popa Tatu 68), să o cunoaștem mai îndeaproape pe Cristina Irian și să intrăm în lumea spre care ea ne-a deschis porțile. #mili-eu: Ileana, bunica domnului B. Fotografie de familie țesută pe milieu. instalație și obiect - Ana-Cristina Irian, fotografie - Cristian Bassa.

  • Foto Market #No.3

    Prieteni, vă dăm din nou întâlnire între 29 septembrie – 1 octombrie. Nu mai e o surpriză că avem deja spațiul nostru (de care suntem tare mândri), dar urmează să organizăm primul Foto Market acasă, pe Popa Tatu 68. Ne-am mai văzut în astfel de împrejurări, dar dacă nu, îți spunem că a fost #epic. Vor participa cu lucrări: Adi Bulboacă, Cristian Crisbășan, Sorin Florea, Cornel Lazia și Andrei Păcuraru. Desigur, poți să îți imaginezi tu ce a vrut să spună autorul sau poți afla chiar de la el. Vei avea ocazia să explorezi și să cumperi fotografii de autor disponibile în serii limitate, ediții premium sau variante mai accesibile. Vom avea fotografii de pus în ramă sau în albume, de atârnat pe pereți sau de făcut cadou. Indiferent de gusturi, vei găsi fotografii care să îți vorbească. PS: Garantăm cafea de specialitate, muzică bună și atmosferă relaxată. Vă așteptăm, deci: Vineri 18:00 - 21:00 Sâmbătă: 12:00 - 18:00 Duminică: 12:00 - 20:00 Loc: Popa Tatu 68

  • Is this a fest? - festival de fotografie

    Programul festivalului - fotografie, fotografie, fotografie Pentru cei mai la început de drum avem ateliere de introducere în diverse arii ale fotografiei: compoziție (28 august, cu Andrei Păcuraru), produs cu telefonul (29 august, cu Sorin Florea), portret (30 august, cu Cornel Lazia) și estetică (31 august, cu Adi Bulboacă). Pentru cei care vor să-și expună fotografiile în Europa avem două masterclass-uri on-line: Navigating the international photography and art market și High end gallery represantation. La masterclass-uri cei care s-au înscris la școală vor putea participa gratuit. Masterclassurile vor fi pe 1 și 2 septembrie. În weekend avem două review-uri de portofolii: unul cu oameni din publicitate (sâmbătă, 2 septembrie, cu Dragoș Ometiță, Laura Marin și Mihai Gheorghe); unul cu fotografii noști profesioniști. Review-urile de portofolii sunt cel mai eficient mod de a identifica unde te afli în evoluția ta artistică, unde mai ai de lucru dar și de a fi remarcat. CdRF și Is this art? vor fi în continuă căutare de fotografi pe care să-i arătăm lumii. Vineri, 1 septembrie avem și două vernisaje. Un proiect colectiv Telefonul fără fir, de la 18:00 și, în galerie Out - a lui Cornel Lazia, de la 19:00 (anunțul îl vom urca azi pe sit). Duminică avem și-un artist talk cu Ștefania Dobrescu istoric de artă, curator și antreprenor cultural. Și tot duminică avem Is this a party? feat. Funkoteca lui Cosmin. O să fie cu muzică funk pe care o vom asculta în aproape surdină, cât să nu deranjăm vecinii. Dar cu râsete, Dacă nu știați am lansat și școala. Dacă nu aveți chef de commitment din prima, puteți să vă înscrieți la câte un modul sau câte o lecție. Deși, vă spunem sincer, chiar credem că facem cel mai bun curs de fotografie din București. În sfârșit suntem gata cu spațiul și ne bucurăm foarte tare. Foto: Alex Iacob

  • IS THIS A FEST? - zilele fotografiei în București

    Când: 28 august - 3 septembrie Unde: Centru de Resurse în Fotografie / Popa Tatu 68 Se întâmplă. Celebrăm deschiderea Centrului de Resurse în Fotografie (CdRF) cum altfel decât cu fast (sau, mai bine zis, cu fest)? IS THIS A FEST? e un eveniment artistic, educațional și de promovare a fotografiei, pentru orice pasionat de fotografie, de la amatori la profesioniști cu obiective fancy. Cu și despre fotografie, IS THIS A FEST? vine în ajutorul fotografilor aspiranți. Știm cum e să te pierzi în tot conținutul cu tips & tricks de pe YouTube. Îți propunem patru ateliere de introducere în compoziție (28 august, cu Andrei Păcuraru), fotografie de produs cu telefonul (29 august, cu Sorin Florea), portret (30 august, cu Cornel Lazia) și estetică (31 august, cu Adi Bulboacă). Între 1 - 3 septembrie organizăm vernisaje (umplem pereții cu fotografii și ne minunăm de ele), artist talk-uri (pentru că nu e de ajuns să faci fotografie, trebuie să vorbești despre asta), party-uri (cum le șade bine artiștilor), masterclass (pentru maeștri fotografi), portfolio reviews (pentru fotografi ce își caută job sau care vor să se vândă mai bine) și parteneriate cu alte galerii (networking at its best). Pentru ca experiența să fie completă, festivalul de fotografie IS THIS A FEST? adună la un loc câțiva dintre cei mai buni fotografi români și norvegieni. Ne dorim recunoașterea internațională a fotografiei românești. Nu există nimic asemănător în peisajul cultural al Bucureștiului, un „acasă” pentru iubitorii de fotografie. CdRF pune la dispoziție un spațiu ideal în care să îți petreci ziua, galeria Is This Art?, refugiu pentru amatori, începători sau experți în fotografie, dar te așteptăm chiar dacă vrei doar să bei o cafea bună. Conectăm fotografii între ei, dar și cu profesioniști din alte domenii și cu publicul larg.

  • Ce am mai făcut

    * Rezidența artistică pe tema „Sexualizarea femeii și a feminității” este în curs. Cele două artiste selectate în urma apelului sunt Virginia Lupu și Ilina Schileru. Curând anunțăm artist talks, masterclass-uri și vernisajul. * Echipa CdRF este în plin proces de mentorat pe antreprenoriat cultural în fotografie. Printre mentorii noștri sunt Dr. Wiktoria Michałkiewicz (Fotografiska, REZO), Amelie Schüle (FOAM), Ellen K Willas (Willas Gallery) sau Natan Dvir (ICP). Învățăm și îmbunătățim CdRF-ul cu ajutorul lor. * Am lansat școala CdRF. Avem cel mai consistent și serios curs de fotografie, echivalentul unui program academic. Avem și promoție early bird până pe 10 mai. Locurile sunt foarte limitate, cursul este foarte pe bune. Începe în iunie și se termină în august. La final vei știi nu numai ce să faci cu aparatul dar și ce să faci în fotografie. * Atelierele următoare sunt „Rooftops” cu Cornel Lazia, „Fotografie de spectacol” cu Adi Bulboacă și „Fotografie editorială” cu Ionuț Staicu. * Pregătim deschiderea oficială a spațiului. În iunie vă vom aștepta în vizită – la galerie, la bibliotecă sau pur și simplu la o cafea. * Pregătim evenimente pop-up noi la OTOTO Victoriei. Curând anunțăm detalii. * Pregătim arhiva CdRF și curatoriem materiale ale fotografilor noștri care compun părți din istoria culturală recentă. Detaliile vor veni în următoarele luni. * Pregătim festivalul de fotografie. În septembrie 2023. Lineup și program TBA. Ce putem spune momentan este că vom avea masterclass-uri susținute de lectori internaționali. Pe curând!

  • Apel rezidență artistică

    Facem un apel pentru a oferi o rezidență. Pentru artiști vizuali, desigur. Cu asta ne ocupăm la Centrul de Resurse în Fotografie. Avem și o temă: Sexualizarea femeii și a feminității în cadrul unei minorități din România. Ce trebuie să facă rezidentul: să urmărească explorarea sexualizării femeii și a feminității în cadrul unei minorități, cum se propagă fenomenul, dacă sunt cutume și repercusiuni vizibile în cadrul comunității. Atenție, vorbim despre o experiență internațională. Căci rezidența presupune colaborarea dintre doi artiști vizuali care lucrează preponderent cu fotografia pentru realizarea uneia sau mai multor lucrări. Echipa va fi formată dintr-un artist/artistă din Norvegia și unul/una din România. Cei doi artiști/artiste vor fi selectați/selectate chiar de echipa CdRF dintre cei/cele care vor răspunde acestui apel. Ariștii/artistele care vor fi selectați/selectate vor primi promovare și expunere, mai exact vor avea loc două evenimente comune pentru a prezenta demersul artistic și a discuta cu publicul în București, la sediul Centrului, pe Strada Popa Tatu, 68. Vom avea o expoziție finală cu lucrarea/lucrările realizate (nu urmărim atingerea unui anumit număr de lucrări!), tot la noi, la CdRF. De asemenea, va avea loc un atelier/masterclass susținut de fiecare dintre cei doi artiști/cele două artiste pe un subiect relevant demersului lor artistic, tot în București, tot la CdRF. Cât durează rezidența? O lună. De la 23 februarie la 23 martie. Bugetul alocat: 20.000 de lei pentru fiecare artist/artistă. Banii acoperă: fee-ul artistului și cheltuielile logistice de cazare, transport ș.a.m.d. O mențiune importantă, știți cum e în astfel de cazuri: CdRF în calitate de organizator își păstrează dreptul parțial asupra lucrării sau lucrărilor finale. Apelul este deschis până pe 13 februarie 2023, ora 23:59. Aceia/acelea care vor aplica trebuie să trimită un email la hello@cdrf.ro cu următoarele: - o descriere pe scurt (maxim o pagină A4) a propunerii de proiect artistic pentru rezidență; - portofoliu în format pdf. Vom anunța rezultatele selecției pe site-ul www.cdrf.ro pe 17 februarie 2023, nu mai devreme, dar nici mai târziu. Pentru orice întrebări despre acest proiect vă invităm să ne contactați în scris la hello@cdrf.ro. Vă vom și răspunde. #supportlocalphotographers #supportlocalphotography #sprijinăfotografiilocali #sprijinăfotografialocala #CdRF #resursefoto #rocultura #eeagrants Proiect finanțat prin Granturile SEE 2014 - 2021 în cadrul Programului RO-CULTURA. Granturile SEE reprezintă contribuția Islandei, Principatului Liechtenstein și Regatului Norvegiei la reducerea disparităților economice și sociale în Spațiul Economic European și la consolidarea relațiilor bilaterale cu cele 15 state beneficiare din estul și sudul Europei și statele baltice. Aceste mecanisme de finanțare sunt stabilite în baza Acordului privind Spațiul Economic European, ce reunește statele membre UE și Islanda, Liechtenstein și Norvegia ca parteneri egali pe piața internă. În total, cele trei state au contribuit cu €3,3 miliarde între 1994 și 2014 și €1,55 miliarde pentru perioada de finanțare 2014-2021. Mai multe detalii sunt disponibile pe: www.eeagrants.org și www.eeagrants.ro Programul RO-CULTURA este implementat de Ministerul Culturii prin Unitatea de Management a Proiectului și are ca obiectiv general consolidarea dezvoltării economice și sociale prin cooperare culturală, antreprenoriat cultural și managementul patrimoniului cultural. Bugetul Programului este de aproximativ 34 milioane euro. Mai multe detalii sunt disponibile pe site-ul oficial: www.ro-cultura.ro.

  • Foto Market@OTOTO

    Foto Market@OTOTO, 11-12 februarie. Adresă OTOTO: Calea Victoriei 153, București 010072 Suntem deschiși între 12:00 - 21:00 Numele evenimentului: Foto Market @ OTOTO Victoriei Sunt tot felul de târguri pe lume. Dar niciunul nu e ca al nostru: Fiecare fotografie are o poveste - fotograful a creat-o, tu o continui. #FotoMarket. OTOTO de pe Calea Victoriei ne va fi gazdă. Și ne vom mai plimba așa pentru că lucrărilor fotografilor noștri le stă bine în orice casă. Vor fi prezenți la fața locului: Adi Bulboacă (dacă cumpărați de la el, îi susțineți aventura din Canada, de la Arctic Ultra 6633), Sorin Florea, Cristina Irian, Cristian Crisbășan, Cornel Lazia și PAC. Vom avea lucrări și de la băimărenii Hajdu Tamas și Silviu Gheție dar și de la bucureșteanca Ioana Moldovan care, evident, e pe coclauri pe undeva. Avem prețuri pentru toate buzunarele: de la 30 de lei la 750 de lei. Avem printuri mari și printuri mici, avem printuri înrămate și ne înrămate, avem de toate. Vă invităm să scormoniți printre ele, să le pipăiți (cu grijă), să intrați în vorbă cu fotografii. Fiecare fotografie are o poveste - fotograful a creat-o, tu o continui.

  • 5 acoperișuri, 4 cartiere, soare, ploaie și fotografie. #rooftops cu Cornel Lazia

    Credit foto: Alex Iacob/ www.reptilianul.ro În weekendul care tocmai a trecut a fost atelierul de #rooftops coordonat de Cornel Lazia. În cuvintele lui Cornel “Pe acoperișuri toate sunetele se contopesc într-o tonalitate anume, care-mi place să cred că dă orașului o semnătura auditivă ce devine relativ emblematică pentru oraș în sine.” Am început la Nor Sky Casual Restaurant, la 136 de metri deasupra orașului, unde Cornel a ținut o prezentare despre cum abordează el fotografia. Cerul era senin și, fiind rece afară, vizibilitatea era foarte bună (pont: cu cât este mai frig cu atât vizibilitatea crește). La un moment dat a trecut și un uliu prin cadre care a stat la poze ca un profesionist. Apoi ne-am mutat din Nordul Bucureștiului în Pantelimon, la turnul cu apă administrat de Asociația Make a Point. Cu puțin rău de înălțime am urcat scara de metal care înconjoară turnul și am fotografiat blocuri, forme și lumini caracteristice cartierului. Din Pantelimon ne-am mutat în Prelungirea Ghencea unde ne-am urcat pe un bloc înalt și unde ne-am detașat de zgomotul orașului și l-am fotografiat ca pe un conglomerat de blocuri apăsate de nori. Ultimele două acoperișuri ne-au readus în centru, fiind un contrapunct interesant față de cartierele dormitor fotografiate până atunci. Mai întâi am fost pe Sheraton, cu priveliște unică asupra zonei Romană - Grădina Icoanei unde am prins puțină ploaie și un curcubeu și apoi pe Magheru One, unde am ajuns fix la timp pentru ora albastră. A doua zi a fost feedback-ul, Cornel comentând și oferind sugestii pe fotografiile participanților. Vă lăsăm cu niște fotografii de atmosferă de rooftoping și ne întoarcem la treabă căci avem o săptămână plină înainte căci pe 26 și 27 noiembrie vă așteptăm la CdRF Foto Market. Venim toată echipa (inclusiv Cornel și ale lui fotografii minunate). Promitem să vă arătăm fotografii atent printate, să oferim consiliere pentru cadouri vizuale numai bune de oferit prietenilor și familiei în luna decembrie, să punem muzică simpatică atent aleasă de parte din echipa noastră, să vorbim despre fotografie, iar sâmbătă seara, de la 18:30, vă așteptăm la un pahar de vin la Mezanin ca să socializăm și să prezentăm cine suntem și ce vrem de la viață. Pe sâmbătă! echipa CdRF

  • CdRF - din culise

    Walk & Shoot a pornit inițial ca un atelier de explorare a istoriilor Bucureștiului. La vremea aceea (final de 2016) nu ne gândeam că vom face vreodată ceva în industria foto; doar voiam să plimbăm oamenii prin locuri mai mult sau mai puțin ascunse din oraș și să ii facem conștienți de ele. Cumva, prin lentila unui aparat foto, ajungi să vezi detalii pe care altfel le-ai rata, așa că am spus că elementul de “shoot” poate ajuta misiunea noastră. În timp am ajuns să cunoaștem fotografi, să fim expuși la fotografie și să apreciem din ce în ce mai mult rolul și rostul fotografiei. De la coordonatorii foto la participanți, fiecare ne-a învățat câte ceva. Și uite așa, dintr-un atelier de explorare urbană am început să gândim un altfel de produs care să îmbine o experiență de învățare, cu una de networking și cu distracția. 2018 a fost momentul de cotitură în care am trecut la Walk & Shoot, ateliere foto specializate pe genuri de fotografie. Un imbold puternic în acea direcție au fost și primele noastre colaborări cu Cornel (Lazia) și cu Adi (Bulboacă), dar și o sesiune foto out of the box cu István Téglás, în urma cărora au ieșit niște ateliere minunate, dar care nu erau neapărat fostele Walk & Shoot-uri de luat la pas orașul și povestit despre oameni și clădiri. Pandemia ne-a prins dorindu-ne să facem mai mult. Walk & Shoot era drăguț, dar cumva devenise insuficient. Nici cu numele brandului nu mai rezonam. După multe discuții printre task-uri uzuale de lockdown gen gătit, supravegheat copilul la școală on-line sau ședințe de birou pe zoom am conturat un centru de resurse în fotografie, un spațiu destinat fotografului, care creează resurse și oportunități pentru fotograf. Apoi s-a deschis un apel de finanțare pe Programul Ro-Cultura pentru antreprenoriat cultural și am știut că ar fi o oportunitate bună pentru primii pași ai acestui viitor centru. Aveam în minte un slogan copiat de “Probably the best photography center in the world”. Am făcut brainstorming cu partenerul nostru din Norvegia, Morten Bruun, am făcut o schiță, am explorat multiple variante de dezvoltare a acestui centru; și am scris o cerere de finanțare în două zile. Fast forward spre zilele noastre, finanțare luată și timpul serios de treabă. Olga (Abramescu) și Alex (Molovata) au fost oamenii de bază în trecerea de la concept la plan serios de lucru - inițial, variante complexe desenate cu carioci pe foi de flipchart și apoi exceluri; nenumărate variante de nume și multe discuții pe misiune și valori. Am hotărât că fotograful rămâne în centrul centrului (repetiție voită). Am hotărât că vrem și noi cum am văzut la norvegieni - o grupare puternică a fotografilor și unitate în acțiune. Am despicat firul în 14 cu fiecare dintre foștii coordonatori Walk & Shoot și am gândit fiecare produs ca un răspuns la niște nevoi reale. Eu consider că educația este una dintre cele mai importante baze; de aceea CdRF pune mult accent pe educație printr-un program foarte atent gândit, care îmbină mai multe tipuri de ateliere și cursuri. Așa am creat CURSUL, adică un curs acreditat cu diplomă recunoscută la nivel UE, de 180 de ore (practic cât un curs universitar) unde toată materia e treabă serioasă și nu îți dăm răspunsurile la grile înainte de examen. Pentru că degeaba știi multe dacă nu știi să le predai ne-am și școlit; mai întâi în București într-un training intensiv de ToT (train the trainer) și apoi la Oslo în alt training de pedagogie. Am discutat de mai multe ori cu Cornel și cu Andrei (Păcuraru) despre ideea de experiment - cum putem da un imbold spre creativitate; cum putem diminua frica de eșec. Până la urmă, cum putem face astfel încât să inovăm și să înaintăm? Așa s-a născut marțea de experiment. Este, poate, CdRF rezumat în câteva ore. O invitație la creativitate, dar pentru a te juca trebuie să stăpânești bine regulile și teoria. Silviu (Gheție) ne-a propus mindfulness și mi-a plăcut idea de mindfulness prin fotografie; cumva am rămas cu acest principiu în minte pe care l-aș rezuma “ca să faci fotografii conștiente trebuie să fie tu conștient de tine și de ce vrei să faci”. Toate astea îmi amintesc și de discuțiile mele cu Cristi (Crisbășan) care îmi tot zicea că fotografia se crează înainte să apeși pe buton. Și uite așa, am încălecat pe o șa și CdRF. Vă las cu câteva imagini din acest an de facere a Centrului de Resurse în Fotografie. Andreea #supportlocalphotographers #supportlocalphotography #sprijinăfotografiilocali #sprijinăfotografialocala #CdRF #resursefoto #rocultura #eeagrants Proiect finanțat prin Granturile SEE 2014 - 2021 în cadrul Programului RO-CULTURA. Granturile SEE reprezintă contribuția Islandei, Principatului Liechtenstein și Regatului Norvegiei la reducerea disparităților economice și sociale în Spațiul Economic European și la consolidarea relațiilor bilaterale cu cele 15 state beneficiare din estul și sudul Europei și statele baltice. Aceste mecanisme de finanțare sunt stabilite în baza Acordului privind Spațiul Economic European, ce reunește statele membre UE și Islanda, Liechtenstein și Norvegia ca parteneri egali pe piața internă. În total, cele trei state au contribuit cu €3,3 miliarde între 1994 și 2014 și €1,55 miliarde pentru perioada de finanțare 2014-2021. Mai multe detalii sunt disponibile pe: www.eeagrants.org și www.eeagrants.ro

bottom of page