top of page

Căutare

Search Results

27 de rezultate găsite cu o căutare fără conținut

  • Centrul de Resurse in Fotografie | fotografie | București, Romania

    Centrul de Resurse in Fotografie (CdRF) creeaza cadrul pentru dezvoltarea si internationalizarea fotografiei romanesti. De la ateliere, cursuri și masterclassuri pana la servicii personalizate pentru fotografie sau intalniri si evenimente dedicate fotografilor si fotografiei. Școala de Fotografie #5 Detalii Shooting From The Heart – Photography Workshop with Panos Kasimis Detalii Curs intensiv de fotografie de fashion cu Raluca Mărgescu (Ruuca) Detalii Școala de Fotografie #5 Detalii 1/8 NEWS Cum faci o carte de fotografie? Te invităm la un talk deschis despre parcursul complex și profund personal al transformării unei serii de imagini într-un album de fotografie. Vom vorbi despre pașii concreți - de la selecția imaginilor și coerența vizuală, la editare, design, producție și distribuție - dar mai ales despre emoția care însoțește acest proces. Loc/ Loc-uire/ Loc-uință Cea mai recentă expoziție semnată de Bogdan Gîrbovan și curatoriată de Diana Marincu poate fi văzută până pe 10 iulie la CdRF Galeria/ Popa Tatu 68. Pe 9 și 13 iunie, începând de la ora 6 pm, vor avea loc și două tururi ghidate de artist. Vernisaj КИО / KIO Circul sovietic nu a fost doar o formă de divertisment, ci un fenomen cultural profund – unul care a depășit diviziunile sociale și economice, unind comunități printr-un spectacol comun. Prin proiectul КИО / KIO, Andreea Ilie examinează semnificația arhitecturală, artistică și socio-politică a clădirilor de circ sovietice, investigând rolul acestora ca instrumente ale identității colective și coeziunii ideologice. 1 2 3 4 5

  • Resurse | CdRF.ro

    Centrul de resurse in fotografie ofera resurse educationale, profesionale si artistice. De la un spatiu dedicat fotografiei cu biblioteca, studio, camera de developare si loc de cursuri pana la programe educationale, servicii pentru fotografi si evenimente dedicate fotografiei Resurse Prin CdRF ne propunem să creăm cadrul necesar fotografului. Așa cum o fotografie are deseori nevoie de o ramă, așa și noi considerăm că un fotograf are nevoie de sprijin și de instrumente pentru ca să creeze și să învețe. Resurse educaționale Un curs de 4 luni, 180 de ore de studiu (60 de ore de teorie și 120 de ore de practică) și 9 lectori, destinat tuturor celor care vor să ia fotografia de la a la z, sau de la istoria fotografiei până la portofoliu personal. Cursul este acreditat de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, prin Comisia de autorizare a furnizorilor de formare profesională a adulților din Municipiul București, participanții având posibilitatea de a opta pentru examen și pentru obținerea diplomei de specializare. Detalii O serie de cursuri scurte , pe diverse teme, destinate atât fotografilor cât și amatorilor sau publicului. Unele sunt educaționale, altele sunt profesionale. Detalii Ateliere de fotografie , gândite să fie o experiență creativă, o ocazie de exersare și o oportunitate de socializare. Atelierele sunt 70% practică, 25% feedback și 5% teorie. Detalii Masterclass-uri despre fotografie. Aducem atât fotografi români cât și internaționali. În 2023 vom avea 3 masterclass-uri susținute de fotografi din Norvegia. Detalii Peste 400 de albume, cărți și reviste cu și despre fotografie în bibliotecă ; la care adăugăm acces la toate platformele principale de streaming pentru filme bune de analizat din punct de vedere vizual. Studio și cameră de developare gândite pentru învățare și experimentare și stații de lucru pentru exersarea procesării. Detalii Resurse profesionale Servicii personalizate , gândite pentru dezvoltare profesională. Putem vorbi de procese de lucru și managementul arhivei, de vânzare de fotografie sau pur și simplu de sprijin pentru dezvoltarea portofoliului. Detalii Spațiul centrului vă stă la dispoziție pentru sesiuni de selecție și procesare foto, pentru întâlniri de lucru sau pentru proiecte mai mici de fotografie care necesită resurse de studio. De asemenea, echipa CdRF este în zonă și poate sprijini cu informații, consiliere sau sfaturi (solicitate). Detalii Resurse comunitare Întâlniri ale comunității, cu invitați speciali, discuții și networking. Întâlnirile devin atât resursă educațională cât și profesională ce vor fi anunțate pe conturile de social-media. Detalii Expoziții, vernisaje și alte evenimente artistice ; prilejuri de a crea, de a admira, de a cunoaște artiști noi în cadrul galeriei CdRF. Detalii

  • Ce facem | Centrul De Resurse In Fotografie | România

    Invata fotografie de la Cornel Lazia, Adi Bulboaca, Ioana Moldovan, Ionut Staicu, Sorin Florea, Cristina Irian si Andrei Pacuraru. Cursuri fotografie de tehnica foto, istorie a fotografiei, lumina de studio, portofoliu, estetica in fotografie si altele. Expozitii de fotografie. Participa la masterclassurile de fotografie cu profesionisti internationali. Portofolio reviews pentru fotografi, de fotografie comerciala si advertising și fotografie artistica. CE FACEM cursuri scoala Shooting From The Heart – Photography Workshop with Panos Kasimis vin., 13 iun. Detalii Proiectul Fotografic - De la idee la implementare sâm., 14 iun. Detalii Atelier de antropologie vizuală, o introducere sâm., 28 iun. Detalii Curs introductiv: Fotografia în China și Japonia: narațiuni vizuale între tradiție și modernitate mie., 16 iul. Detalii Curs de fotografie de studio cu Ionuț Staicu sâm., 06 sept. Detalii ȘCOALA DE FOTOGRAFIE #5 mar., 16 sept. Detalii Curs introductiv: Femei fotograf în istorie: Perspective continentale joi, 25 sept. Detalii Curs intensiv de fotografie de fashion cu Raluca Mărgescu (Ruuca) sâm., 25 oct. Detalii

  • ARHIVA | CdRF

    ARHIVA înapoi la cdrf.ro

  • Loyalty | CdRF

    ! Widget Didn’t Load Check your internet and refresh this page. If that doesn’t work, contact us.

  • FAQ | Centrul De Resurse In Fotografie | România

    Proiectul Centru de resurse în fotografie este finanțat prin Granturile SEE 2014 - 2021 în cadrul Programului RO-CULTURA. FAQ Sorin Florea Ce este Școala de Fotografie? Școala de Fotografie este un proiect derulat de Centrul de Resurse în Fotografie. Totodată, cursul integral de la Școala de Fotografie este unul dintre cele mai complexe programe de învățare a fotografiei din câte există la această oră în România. Care sunt valorile noastre? Credem în talentul fotografilor români și vrem să contribuim la internaționalizarea fotografiei românești. Totodată, urmărim să construim comunități de pasionați de fotografie și să fim o punte între fotografii români și publicul de fotografie. În fotografie, niciun subiect nu este interzis. Îi încurajăm/expunem mai ales pe fotografii curajoși, dispuși să exploreze și să spargă tipare. Cine poate participa la Școala de Fotografie? Oricine are pasiune pentru fotografie, fie că a mai studiat sau nu până acum fotografie, fie că are sau nu o bază teoretică/practică. Limita de vârstă este de 16 ani (pentru intrarea în examen și obținerea certificatului de specializare în fotografie este necesară vârsta minimă de 18 ani). Ioana Moldovan Cât durează cursul integral de la Școala de Fotografie? Pentru ca toți cursanții să își poată face din vreme agenda, orarul este stabilit și anunțat din timp - vezi mai multe detalii aici. https://www.cdrf.ro/event-details/scoala-de-fotografie Atenție: avem doar douăzeci de locuri și nu vom aloca altele noi, pentru ca să putem munci serios cu fiecare cursant în parte. Cursurile se țin marțea și miercurea, seara (partea teoretică). Partea practică – în weekend. În total vor fi 180 de ore, șaizeci de teorie și de două ori mai multe de practică. Silviu Gheție Ce beneficii ai? Cursul se încheie cu o expoziție colectivă, organizată de Centrul de Resurse în Fotografie. Cursanții se pot înscrie la examenul de absolvire, iar cei care reușesc să îl treacă vor primi un certificat de absolvire pentru specializarea de fotograf, specializare acreditată de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, prin Comisia de autorizare a furnizorilor de formare profesională a adulților din Municipiul București – certificatul este valabil la nivel european (atenție: sunt necesare minim studii liceale pentru a obține calificarea). Networking: intri într-o rețea internațională de fotografi, iar celor mai buni dintre cursanți le vom asigura expunere/expoziții în viitor. Vei avea acces la Biblioteca de la Centrul de Resurse în Fotografie, care conține numeroase lucrări utile unui viitor fotograf profesionist. Ce profesori predau la Școala de Fotografie? Printre cei mai buni din România, fiecare dintre ei având un CV redutabil și o zonă de expertiză clar delimitată: Cornel Lazia (Cornel predă modulul în care înveți cum să îți faci un portofoliu), Ioana Moldovan (Ioana predă storytelling), Cristina Irian (Cristina predă istoria fotografiei), Ionuț Staicu (Ionuț predă modulul de aprofundare a fotografiei/folosire a luminii în fotografie), PAC (predă modulul de tehnică fotografică), Sorin Florea (Sorin predă modulul în care înveți cum să faci din fotografie un business & modulul despre folosirea conceptului în fotografie & o parte din modulul despre folosirea luminii în fotografie), Adi Bulboacă (modulul despre cum îți construiești un stil personal în fotografie). Cristian Crisbășan Poți urma doar un modul din cursul integral? Cursul integral este compus din mai multe module, poți alege să urmezi doar unul sau mai multe module (iar dacă în decurs de doi ani le urmezi pe toate, poți da examenul pentru acreditare). Modulele sunt: Istoria Fotografiei Tehnică Fotografică Aprofundarea fotografiei (modulul despre folosirea luminii în fotografie) Stil personal în fotografie Folosirea conceptului în fotografie (cum definești și dezvolți un concept în fotografie) Storytelling Portofoliu Fotografia ca business. Hajdu Tamas Poți urma doar lecții specifice dintr-un modul? Da. Modulele, la rândul lor, sunt o sumă de cursuri, de lecții specifice. Dacă nu ai timp să urmezi un modul întreg, poți face doar câteva lecții din modul. De pildă, la Bazele/Istoria fotografiei învățăm despre: Preistoria fotografiei, aristocrația fotografiei, democrația fotografiei, early digital, principalele curente și mișcări în fotografie în Europa și SUA, tipuri de fotografii și citirea/ construcția acestora, cum poți folosi istoria fotografiei în practica de zi cu zi. Poți alege să urmezi doar una dintre aceste lecții. La modulul de Tehnică fotografică poți alege, de asemenea, să urmezi doar o singură lecție care conține 3 ore de teorie și 6 de practică. Lecțiile sunt despre: folosirea echipamentului (ai nevoie, pentru început, de un aparat foto digital cu control manual cu măcar un obiectiv 50mm sau zoom echivalent și un laptop cu program de procesare instalat), setări, expunere, efecte fotografice, compoziție, perspective, proiectul fotografic și genurile fotografice, stilul fotografic și postprocesare. La modulul de Aprofundare a Fotografiei/Cum folosim lumina în fotografie poți alege să urmezi doar o singură lecție (sau mai multe, oricum să urmezi cursul parțial), dintre cele pe care le oferim: propagarea luminii, efectul asupra subiectului și modificatori, lumina în studio, lumina naturală. La modulul de Stil personal/Noțiuni de estetică poți alege să urmezi o singură lecție, fie despre curente fotografice din ultimii cincizeci de ani, fie despre fotografia contemporană. Pentru definirea unui stil personal ai oricum nevoie de un profesor care să îți arate câteva direcții în care te poți îndrepta. La noi, Adi Bulboacă este acel profesor. La modulul de Concept (folosirea conceptului în fotografie) poți alege să urmezi o singură lecție dintre cele pe care le propunem: descoperirea intereselor personale în fotografie, definirea motivației, definirea unui concept și dezvoltarea conceptului. La modulul de Storytelling poți alege să urmezi, de asemenea, una sau mai multe lecții dintre cele pe care le propune profesoara Ioana Moldovan: asemănări și deosebiri între fotografie și mediul scris; folosirea valorilor narative în diverse genuri fotografice; cum folosești timpul ca participant/actant la poveste; noțiuni introductive de fotografie documentară; povești în imagini prin fotografia documentară. La modulul de Portofoliu poți alege să urmezi o singură lecție/mai multe dintre cele propuse de profesorul Cornel Lazia: importanța portofoliului și cum îl adaptezi în funcție de context; portofoliul – între print și mediile de socializare on-line; pregătirea unui portofolio review; metode alternative de încorporare a portofoliului în diverse formate de promovare; conceperea și construcția unui portofoliu (etapele acestui proces și alegerea formatului în funcție de context, adaptarea portofoliului în funcție de conținutul & contextul prezentării). Atenție: cursanții vor avea ședințe finale de portofolio review și mentorat cu profesorii/fotografii CDRF. Adi Bulboacă Unde se desfășoară Școala de Fotografie? La sediul Centrului de Resurse în Fotografie: în București, pe Strada Popa Tatu, la numărul 68. Cornel Lazia

  • Centrul de Resurse in Fotografie | fotografie | București, Romania

    Centrul de Resurse in Fotografie (CdRF) creeaza cadrul pentru dezvoltarea si internationalizarea fotografiei romanesti. De la ateliere, cursuri și masterclassuri pana la servicii personalizate pentru fotografie sau intalniri si evenimente dedicate fotografilor si fotografiei. 1/4 EXPOZIȚII ÎN CURS Detalii Shooting From The Heart – Photography Workshop with Panos Kasimis vin., 13 iun. Center for Photography Resources Detalii Proiectul Fotografic - De la idee la implementare sâm., 14 iun. Sediul CdRF Detalii Atelier de antropologie vizuală, o introducere sâm., 28 iun. Sediul CdRF Detalii Încarcă mai multe ©2025 by CdRF

  • Newsletter | CdRF.ro

    Aboneaza-te la newsletterul Centrului de Resurse in Fotografie pentru a afla despre evenimentele noastre. Abonează-te la newsletter! Email Abonare Mulțumim pentru abonare!

  • Rezidență artistică | Centrul De Resurse In Fotografie | România

    Proiectul Centru de resurse în fotografie este finanțat prin Granturile SEE 2014 - 2021 în cadrul Programului RO-CULTURA. Apel rezidență pentru artiști vizuali din România și Norvegia Mulțumim mult tuturor artiștilor care au trimis propuneri pentru rezidența CdRF. În urma evaluării am selectat două aplicații: Virginia Lupu Ilina Schileru Curând vom anunța mai multe detalii despre cum merge rezidența. UPDATE: Perioada înscrierilor se prelungește cu 2 săptămâni. Noul termen limită pentru aplicații este 26 februarie, ora 23:59. În consecință, rezultatele vor fi anunțate pe 3 martie; rezidența va avea loc în perioada 10 martie - 10 aprilie 2023. Temă: Sexualizarea femeii și a feminității în cadrul unei minorități din România Rezidența urmărește explorarea sexualizării femeii și a feminității în cadrul unei minorități, de la propagarea fenomenului până la trăsături comune, cutume și repercusiuni care se regăsesc în cadrul comunității. Rezidența presupune colaborarea dintre doi artiști vizuali care lucrează preponderent cu fotografia pentru realizarea uneia sau mai multor lucrări. Cei doi artiști/ artiste vor fi selectați/selectate de echipa CdRF în urma acestui apel. Se pot înscrie doar artiști/ artiste din România, respectiv din Norvegia. Nu urmărim un număr fix de lucrări. Promovare și expunere: - două evenimente comune pentru a prezenta demersul artistic și a discuta cu publicul în București, la CdRF; - o expoziție finală cu lucrarea/ lucrările în București, la CdRF; - un atelier/ masterclass susținut de fiecare dintre cei doi artiști/ artiste pe un subiect relevant demersului artistic, în București, la CdRF. Durată rezidență: o lună (10 martie – 10 aprilie 2023) Buget: 20.000 lei/ artist care acoperă fee-ul artistului și cheltuieli logistice de cazare, transport ș.a.m.d. CdRF în calitate de organizator își păstrează dreptul parțial asupra lucrării sau lucrărilor finale. Apelul este deschis până pe 26 februarie 2023, ora 23:59. Aplicanții trebuie să trimită un email la hello@cdrf.ro cu următoarele: - o descriere pe scurt (maxim o pagină A4) a propunerii de proiect artistic pentru rezidență; - portofoliu în format pdf. Vom anunța rezultatele selecției pe site-ul www.cdrf.ro pe 3 martie 2023. Pentru întrebări vă invităm să ne contactați în scris la hello@cdrf.ro

  • GDPR - Politici de confidențialitate | CdRF.ro

    Politicile de confidențialitate și GDPR ale Centrului de Resurse în Fotografie. GDPR Informații generale Vă mulțumim că ați ales să faceți parte din comunitatea noastră, dezvoltată de ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL („companie”, „noi”, „noi” sau „noștri”). Ne angajăm să vă protejăm informațiile personale și dreptul dvs. la confidențialitate si la prelucrarea datelor cu caracter personal. Dacă aveți întrebări sau nelămuriri cu privire la politica noastră sau practicile noastre cu privire la informațiile dvs. personale, vă rugăm să ne scrieți folosind formularul de contact de pe acest site. Politica noastră este în concordanță cu Regulamentul (UE) 2016/679. Când vizitați site-ul nostru și utilizați serviciile noastre, aveți încredere în noi în ceea ce privește informațiile dvs. personale. Luăm confidențialitatea foarte în serios, iar în această notă de confidențialitate, descriem politica noastră de confidențialitate. Căutăm să vă explicăm în cel mai clar mod posibil ce informații colectăm, cum le folosim și ce drepturi aveți în legătură cu acestea. Sperăm să vă alocați ceva timp pentru a o citi cu atenție, deoarece este important. Dacă există termeni în această politică de confidențialitate cu care nu sunteți de acord, vă rugăm să întrerupeți utilizarea site-ului nostru și a serviciilor noastre. Această politică de confidențialitate se aplică tuturor informațiilor colectate prin intermediul site-ului nostru web și / sau a oricăror servicii conexe, vânzări, marketing sau evenimente (ne referim la acestea în mod colectiv în această politică de confidențialitate ca „Site-uri”). Vă rugăm să citiți cu atenție această politică de confidențialitate, deoarece vă va ajuta să luați decizii în cunoștință de cauză cu privire la partajarea informațiilor dvs. personale cu noi. Acest document are rolul de a vă informa cu privire la prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal, în contextul utilizării paginii de internet www.cdrf.ro . Categoriile de date cu caracter personal prelucrat Dacă sunteți client al Site-ului, ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL va prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal, cum ar fi nume şi prenume, telefon, adresa de e-mail, adresa de facturare, adresa de livrare, date referitoare la modul în care utilizați Site-ul, de exemplu comportamentul/preferinţele/obişnuințele dumneavoastră în cadrul magazinului online, precum și orice alte categorii de date pe care le furnizați în mod direct în contextul creării contului de utilizator, în contextul plasării unei comenzi prin intermediul Site-ului sau în orice alt mod care rezultă din utilizarea Site-ului. Dacă sunteți vizitator al Site-ului www.cdrf.ro , ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL va prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal pe care le furnizați în mod direct în contextul utilizării Site-ului, spre exemplu datele pe care le furnizați în cadrul secțiunii de contact, în măsura în care ne contactați în acest fel. Scopurile și temeiurile prelucrării Dacă sunteți client al Site-ului, ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL prelucrează datele dumneavoastră cu caracter personal astfel: - pentru desfășurarea relației contractuale dintre dumneavoastră şi ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL, respectiv pentru preluarea, validarea, expedierea şi facturarea comenzilor plasate pe Site, informarea dumneavoastră asupra stării comenzii, organizarea returului de produse comandate etc. Temei: Prelucrarea datelor dumneavoastră în acest scop are la bază contractul încheiat între dumneavoastră și ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL, definit în cuprinsul Termenelor și Condițiilor. Furnizarea datelor dumneavoastră cu caracter personal este necesară pentru executarea acestui contract. Refuzul furnizării datelor poate avea drept consecință imposibilitatea derulării raporturilor contractuale dintre dumneavoastră și ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL. - pentru îndeplinirea obligațiilor legale care incumbă ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL în contextul serviciilor prestate prin intermediul Site-ului, inclusiv a obligațiilor în materie fiscală, precum și în materie de arhivare. Temei: Prelucrarea datelor dumneavoastră pentru acest scop este necesară în baza unor obligații legale. Furnizarea datelor dumneavoastră în acest scop este necesară. Refuzul furnizării datelor poate avea drept consecință imposibilitatea ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL de a respecta obligațiile legale care îi revin și deci în imposibilitatea de a vă oferi serviciile / ateliere sau a va furniza produsele prin intermediul Site-ului. -pentru activităţi de marketing, respectiv pentru transmiterea, prin intermediul mijloacelor de comunicare la distanţă (e-mail, sms) de comunicări comerciale privind produsele, serviciile și atelierele oferite de ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL prin intermediul Site-ului www.cdrf.ro Temei: Prelucrarea datelor dumneavoastră pentru acest scop are la bază consimțământul dumneavoastră, dacă alegeți să-l furnizați. Vă puteți exprima consimțământul pentru prelucrarea datelor în acest scop prin bifarea căsuței corespunzătoare de la momentul finalizării comenzii sau prin abonarea la newsletter, completând email-ul în căsuța corespunzătoare de pe pagina principală. Pentru dezabonarea de la primirea unor astfel de comunicări comerciale puteți folosi opţiunea de la finalul fiecărui e-mail/ sms conţinând comunicări comerciale. Furnizarea datelor dumneavoastră în acest scop este voluntară. Refuzul furnizării consimțământului pentru prelucrarea datelor dumneavoastră în acest scop nu va avea urmări negative pentru comanda dumneavoastră. -în scopul efectuării diverselor analize, raportări privind modul de funcționare a site-ului, realizarea de profiluri de preferinţe de consum, în principal, în vederea îmbunătăţiri experienței oferite pe Site. Temei: Prelucrarea datelor dumneavoastră pentru acest scop are la bază interesul legitim al ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL de a îmbunătății permanent experiența clienților pe Site. Și in acest caz, furnizarea datelor dumneavoastră în acest scop este voluntară. Refuzul furnizării datelor pentru acest scop nu va avea urmări negative pentru comanda dumneavoastră. Dacă sunteți vizitator al Site-ului, ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL prelucrează datele dumneavoastră cu caracter personal astfel: -pentru activităţi de marketing, respectiv pentru transmiterea, prin intermediul mijloacelor de comunicare la distanţă (e-mail, sms), de comunicări comerciale privind produsele şi serviciile oferite de ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL, prin intermediul Site-ului www.cdrf.ro Temei: Prelucrarea datelor dumneavoastră pentru acest scop are la bază consimțământul dumneavoastră, dacă alegeți să-l furnizați. Vă puteți exprima consimțământul pentru prelucrarea datelor în acest scop prin abonarea la newsletter, completând email-ul în căsuța corespunzătoare de pe pagina principală. Pentru dezabonarea de la primirea unor astfel de comunicări comerciale puteți folosi opţiunea de la finalul fiecărui e-mail/ sms conţinând comunicări comerciale. Furnizarea datelor dumneavoastră în acest scop este voluntară. Refuzul furnizării consimțământului pentru prelucrarea datelor dumneavoastră în acest scop nu va avea urmări negative pentru dumneavoastră. -pentru rezolvarea plângerilor, reclamaţiilor şi pentru a monitoriza traficul și a îmbunătăţii experiența dumneavoastră oferită pe Site. Temei: Prelucrarea datelor dumneavoastră pentru acest scop are la bază interesul legitim al ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL de a asigura funcționarea corectă a Site-ului, precum și pentru a îmbunătății permanent experiența vizitatorilor Site-ului, inclusiv prin soluționarea diferitelor comentarii, întrebări sau reclamații. Furnizarea datelor dumneavoastră în acest scop este voluntară. Refuzul furnizării datelor pentru acest scop nu va avea urmări negative pentru dumneavoastră. Durata pentru care vă prelucrăm datele Ca principiu, ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL va prelucra datele dumneavoastră cu caracter personal atât cât este necesar pentru realizarea scopurilor de prelucrare menționate mai sus. În cazul în care sunteți client, vom prelucra datele dumneavoastră pe întreaga durată a raporturilor contractuale și ulterior conform obligaţiilor legale care revin în sarcina ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL (de ex., în cazul documentelor justificative financiar-contabile pentru care termenul de păstrare prevăzut de lege este de 10 ani de la data încheierii exerciţiului financiar în cursul căruia au fost întocmite). Dacă vă retrageți consimțământul pentru prelucrarea datelor în scop de marketing, ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL va înceta prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal în acest scop, fără însă a afecta prelucrările desfășurate de ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL pe baza consimțământului exprimat de către dumneavoastră înainte de retragerea acestuia. Dezvăluirea datelor cu caracter personal Pentru îndeplinirea scopurilor de prelucrare, ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL poate dezvălui datele dumneavoastră către parteneri, către terțe persoane sau entități care sprijină ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL în desfășurarea activității prin intermediul Site-ului (de exemplu firme de curierat, furnizori de servicii IT), ori către autoritățile publice centrale/locale, în următoarele cazuri exemplificativ enumerate: -pentru administrarea Site-ului: în situațiile în care această comunicare ar fi necesară pentru atribuirea de premii sau alte facilități persoanelor vizate, obținute ca urmare a participării lor la diverse campanii promoționale organizate de către ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL prin intermediul site-ului www.cdrf.ro -pentru menținerea, personalizarea și îmbunătățirea Site-ului și a serviciilor derulate prin intermediul lui -pentru efectuarea analizei datelor, testarea și cercetarea, monitorizarea tendințelor de utilizare și activitate, dezvoltarea caracteristicilor de siguranță și autentificarea utilizatorilor -pentru transmiterea de comunicări comerciale de marketing, în condițiile și limitele prevăzute de lege atunci când dezvăluirea datelor cu caracter personal este prevăzută de lege etc - pentru interesul national conform art. 6 alin. (1) lit. e) şi art. 9 lit. g) din Regulamentul general privind protecţia datelor - pentru interese vitale: Putem dezvălui informațiile dvs. acolo unde considerăm că este necesar să investigăm, să prevenim sau să luăm măsuri cu privire la potențiale încălcări ale politicilor noastre, suspectate de fraudă, situații care implică potențiale amenințări la adresa siguranței oricărei persoane și activități ilegale sau ca dovezi în litigii în care suntem implicați. Transferul datelor cu caracter personal Datele cu caracter personal furnizate către ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL pot fi transferate în afara României, dar doar către state din Uniunea Europeană. Pe scurt: împărtășim informații numai cu acordul dvs., pentru a respecta legile, pentru a vă proteja drepturile sau pentru a ne îndeplini obligațiile comerciale. Putem procesa sau partaja date pe baza următoarei baze juridice: Consimțământ: vă putem procesa datele dacă ne-ați dat consimțământul specific pentru a utiliza informațiile dvs. personale într-un scop specific. Interese legitime: este posibil să prelucrăm datele dvs. atunci când este rezonabil necesar pentru a ne atinge interesele legitime de afaceri. Interes national: este posibil sa prelucram datele dvs. În cazul în care prelucrarea acestora este necesară pentru îndeplinirea unei sarcini care serveşte unui interes public conform art. 6 alin. (1) lit. e) şi art. 9 lit. g) din Regulamentul general privind protecţia datelor. Vă păstrăm informațiile sigure Ne propunem să vă protejăm informațiile personale printr-un sistem de măsuri organizatorice și tehnice de securitate. Am implementat măsuri de securitate tehnice și organizaționale adecvate, menite să protejeze securitatea oricăror informații personale pe care le procesăm. Cu toate acestea, vă rugăm să rețineți că nu putem garanta că internetul în sine este 100% sigur. Deși vom face tot posibilul pentru a vă proteja informațiile personale, transmiterea informațiilor personale către și de pe site-urile noastre este pe propriul risc. Ar trebui să accesați serviciile numai într-un mediu sigur. Nu adunăm informații de la minori Nu colectăm cu bună știință date de la copiii cu vârsta sub 13 ani și nici nu le comercializăm. Prin utilizarea Site-ului, declarați că aveți cel puțin 13 ani sau că sunteți părintele sau tutorele unui astfel de minor și sunteți de acord cu utilizarea Site-ului de către acest minorul sub 13 ani. Dacă sunteți conștient de orice date pe care le-am colectat de la copii sub 13 ani, vă rugăm să ne scrieți folosind formularul de contact de pe site. Dacă aflăm că au fost colectate informații personale de la utilizatori cu vârsta mai mică de 13 ani, vom dezactiva contul și vom lua măsuri rezonabile pentru a șterge prompt aceste date din înregistrările noastre. Drepturile de care beneficiați Conform Regulamentului (UE) nr.679 din 27 aprilie 2016, aveti dreptul de a solicita: Dreptul de accesul la datele dvs. (art.15)- aveti dreptul de a solicita operatorilor de date informații cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal de către aceştia. Rectificarea datelor (art.16)- aveti dreptul de a solicita operatorilor de date rectificarea datelor cu caracter personal incorecte. Ștergerea datelor (art.17)- aveti dreptul de a solicita operatorilor de date ștergerea datelor cu caracter personal în anumite situații, cum ar fi: datele cu caracter personal nu mai sunt necesare pentru realizarea scopului de procesare pentru care au fost colectate, a fost retras consimțământul pentru prelucrarea acestora de către operatori, etc. Este posibil ca, în urma solicitării de ștergere a datelor, ARTE DEVELOPMENT & MANAGEMENT SRL să anonimizeze aceste date (lipsindu-le astfel de caracterul personal) și să continue în aceste condiții prelucrarea pentru scopuri statistice. Restrictionarea prelucrarii (art.18)- aveți dreptul de a solicita operatorilor de date restricționarea prelucrării în anumite situații, cum ar fi cazul în care se contestă acuratețea datelor cu caracter personal prelucrate sau prelucrarea datelor cu caracter personal nu este realizată în conformitate cu legea. Dreptul de a va opune prelucrarii (art.21)- aveti dreptul de a vă opune în orice moment, din motive întemeiate și legitime legate de situația dvs. particulară, ca datele cu caracter personal să constituie obiectul unei prelucrări, cu excepția cazurilor în care exista dispoziții legale contrare. Dreptul de retragere a consimțământului: aveti dreptul de a retrage consimțământul exprimat prin prezenta declarație cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal sensibile, în orice moment, cu precizarea că retragerea consimțământului nu va afecta legalitatea prelucrării de date efectuate înainte de retragerea consimțământului. Dreptul de portabilitate(art. 20): aveți dreptul să solicitați operatorilor de date transmiterea datelor cu caracter personal prelucrate către dvs sau către o altă entitate ce urmează să va prelucreze datele cu caracter personal. Dreptul de a vă adresa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau instanțelor competente, în măsura în care considerați necesar. Mai multe informații puteți accesa la adresa www.dataprotection.ro . Controluri pentru caracteristici de "do-not-track" Cele mai multe browsere web și unele sisteme de operare mobile și aplicații mobile includ o caracteristică sau setare Do-Not-Track („DNT”) pe care o puteți activa pentru a vă semnala preferința de confidențialitate de a nu monitoriza și colecta date despre activitățile dvs. de navigare online. Nu a fost finalizat niciun standard tehnologic uniform pentru recunoașterea și implementarea semnalelor DNT. Ca atare, în prezent nu răspundem la semnalele browserului DNT sau la orice alt mecanism care comunică automat alegerea dvs. de a nu fi urmărit online. Dacă se adoptă un standard pentru urmărirea online pe care trebuie să îl respectăm în viitor, vă vom informa despre acea practică într-o versiune revizuită a acestei politici de confidențialitate. Actualizăm aceasta politică Este posibil să actualizăm periodic această politică de confidențialitate după cum este necesar, pentru a respecta legile relevante. Versiunea actualizată va fi indicată de o dată „Revizuită” actualizată, iar versiunea actualizată va intra în vigoare imediat ce va fi accesibilă. Dacă facem modificări semnificative la această politică de confidențialitate, vă putem notifica fie prin postarea în mod vizibil a unei notificări cu privire la aceste modificări, fie prin trimiterea directă a unei notificări. Vă încurajăm să recitiți frecvent această politică de confidențialitate pentru a fi informați despre modul în care vă protejăm informațiile. Dacă aveți întrebări sau comentarii cu privire la această politică, ne puteți scrie folosind formularul de contact de pe acest site.

  • Silviu | CdRF

    BECOMING SILVIU GHEȚIE English Interview with Silviu Gheție When did you start taking pictures? I have been doing it for a very long time. I was about 20 years old, I started in ‘87. But the beginning was much more difficult because you didn't have access to materials, to information. I was self-taught, I worked in cellarss and I was taught how to enlarge by a guy who didn’ t really know how to do it either. But it was very exciting that I could express myself through photography. Me who was very confused and technical - I couldn't have painted, for example, I wouldn't have had the patience. You know that moment when you're in the present for a second or two and you snap the picture? That's how much I resisted staying in the present. One second - two. I was very agitated. I was looking in the mirror and I saw the face of a bunny. I couldn't take myself seriously. How did you go from miner to photographer? I was a student of mining sub-engineers and I worked half-time in the mine as a miner's helper, cleaning, supplying... And in the afternoons I went to classes. I was employed half-time, so I only worked 2 weeks a month. And one evening I was late for classes, I was walking in the halls of the faculty and I see an open door - I had already started taking pictures; I thought I was pretty good. It was after the revolution. And I saw an open door where a toilet was supposed to be, but it was disused and usually the door was always closed. The door is open, I see a photo lab, an old man. I say: Hello! Hello! Is this a photo lab? I take pictures too. Yes, look, I'm retiring now. And who comes in your place? I do not know. And how should I try? Well, ask the staff. I was completely innocent and had no idea how these things worked. I went to those ladies, as he told me. I asked around and entered the competition alone and ended up the university photographer. That's how I first became a photographer. In the meantime, I was collaborating with the first newspaper in Baia Mare and with all that I was super bored. I had too much time. I would arrive at 10 and leave at 12 because I was bored - that's a job where you had to stay. And I stayed there until I got a job at the second newspaper. That's how I became a photographer. What is the story of the picture of the man with the newspaper? He was the head of the communist party. The communist party was re-established for a short time after the revolution and his name was Ion Tution. He came to the newsroom - I don't know much about him. After he talked to the others, I called him there in a room, let me take your picture. He was a character, I saw him, with that crutch... And I made two pictures of Ion Tution like this, zac - zac. I have another one like that, Olteanu, quite a strange character from that period. He appears in the picture with the trombone and the rally behind. I photographed him because he was the head of the Romanian Communist Party in Baia Mare after the revolution and his name was Ion Tution. And he had a crutch like a saint. (editor’s note) The interview begins as an interview, but continues as a series of memories, as a discussion between two friends. Here you are looking at memory fragments; just as the memories do not respect a structural rigor, so this exhibition does not respect a rigor of exhibitions either. It is like a continuous flow produced by the hippocampus, neocortex and amygdala, rendered to you in a series of images and words. the 90s The picture of the cow, the woman and the tower is a classic. I was returning from a work trip with my colleagues from the newspaper and I asked them to make a pitstop because I had started a series with the tower - I thought since it is among the tallest towers in Europe it must be like the Eiffel Tower. And how many pictures are there of the Eiffel Tower, why wouldn't the Baia Mare Tower be my Eiffel. I started a life time project - I still have many pictures of the tower - I liked this image a lot because the background was good, everything was perfect. I've got the tower and our football stadium with the tower behind it and then just the empty stadium with one person sitting there - that's what I was doing at the time. Here I was influenced at that time by... you know these art photographers from the communist era who were taking these beautiful pictures with a guy in a suit playing the violin, with instruments that are photogenic, brass instruments set in the park with fog, a brass instrument or a violin on a bench, this style of pictures. And, no, most of them now seem like sentimentalities to me. The trombone, therefore, is a cultural quote from the repertoire of great art photographers – the trombone against the rally background seemed very appropriate to me. That was the idea. The union no longer exists, I don't know how many people from that picture no longer exist. This Phoenix is related to the tower because it is the union of the tower - you can put it next to the picture of the cow and the tower and they are related - with the history of the city. This is from my press days, that’s why I was at the rally. It was a beer drinking contest organized by local television. And that's pretty much the story. It's Bergenbier. They would drink, then go to the toilet, then drink again, until the first throw up. I went to the contest for the newspaper, but I took pictures for myself. I also gave them to the newspaper, but I always did them for myself. I didn't really care for the paper. I considered myself good enough not to care too much, and they appreciated me and left me alone. I liked my colleagues from the former newspaper - "Pentru Socialism" which became "Graiul Maramuresului" - they were fair play in a way, compared to what is now in the press. They really had respect, they had some principles. the 2000s In the 2000s I took a lot of wedding pictures. I did an exhibition with weddings in Bulgaria. At that time, in Baia Mare, wedding photos were outdated from a technical and conceptual point of view. They didn't know tricks, they didn't know how to put blur in images. Commercial wedding photography was just at the beginning and I already had a trained hand and quite capable devices. Back then I was one of the only ones with a real telephoto lens, the only one with good lenses. That's why they invited me to weddings. At first they called me to reformed weddings, also because they didn't have a community member who knew how to take good photos. And now I still go but only those who know what they want are calling me. Who wants someone discreet and to take atmospheric pictures for them. That's the thing about weddings. The last one was last year. Also a reformed wedding of a friend of mine. The Costinești wedding has a great story. I was a set photographer for Radu Munteanu's film. The movie was shot by the sea and I was on a terrace with the boys. It was the off-season, there was no one in Costinești. And it was the only restaurant open. Well, we were sitting there on the terrace bored, having the day off, semi-drunk, with the second director when I see this bride come into the hall and start dancing. We were outside. They were practicing for the waltz. I'm not a paparazzi, but encouraged by my colleagues, I went in and took their pictures. They didn't say anything. After which I continued to photograph during the wedding. I wasn't hired to take pictures; I sneaked in and took pictures. That was all. They didn't have anyone with pictures or video but they didn't comment that I did them either. It was great that evening. Everything was so unreal, like in a movie. Since about 2009 I have worked less and less at the newspaper. Newspapers had begun to disappear. I went to Bucharest where I did set photography; I also did events. after 2010 I was in Sighet, at the folklore festival, and I saw this lady; I still have a photo or two of her. You know I follow characters – first I catalogue them and then I follow them. I have them all in my head and make combinations with them. And this lady was super cool with the cigarette and that death metaphor in the back. I also used this picture for the Memento Mori project. Somehow the shadow of smoking hovered over her. This is from a wedding, flower power. I really like the composition because it's Bruegel style. It gives me a light, floating state... I would like to do more in this style. You see, it has a lot of characters, everything is as it should be. I like the one with many people because it's more complex in expressions. It was a sheep fair, with political guests, the locals were a bit drowsy from the heat, the picture is from the end of the day. Now I'm trying to take photos like these. The more experience you have, the more you understand; and now I understand more than when I started photography. And it's normal for the themes I tackle to change, to become more complicated. People think I was better at the beginning, I don't think so. I'm not the same person anymore and the world has changed a lot since then. I have photos taken a long time ago that I still like very much. I don't have a creative crisis. Now I can take pictures of the same intensity in two days that I used to take in 3 years. I'm not looking for themes; I just open my eyes to what is offered to me. Now I'm much faster – in the past I couldn't take pictures of people without them realising they are being photographed and come out naturally. It was something impossible for me. Now I'm on another level - from my point of view, which is also relative. I don't even try to beautify them too much anymore because I realized that it's not that important. Anyone can beautify, it's much more important that real moment that you capture, without showing yourself: look what a beautiful picture I took. That's kind of the point. I try not to appear in the picture myself. I don't want to shock with angles, lenses, colors, stuff like that. I'm not interested in that. now

bottom of page